Obchodné podmienky

Všeobecné ustanovenie

(ďalej len „VOP“)

Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spoločnosti Mgr. Zuzana Forraiová / Forra čokoláda,

platné pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku realizovanom prostredníctvom webových stránok www.forra-cokolada.sk pre nákupy spotrebiteľov v Slovenskej republike.

Platnosť odo dňa: 29.10.2024

Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode www.forra-cokolada.sk, ktorého prevádzkovateľom je: Mgr. Zuzana Forraiová, Forra čokoláda , Dénešova 1144/55 , Košice , Slovensko, IČO: 50003186, DIČ: 1082059308, IČ DPH: SK1082059308

Číslo účtu v tvare IBAN: SK74 8330 0000 0020 0191 7450 / FIOZSKBAXXX

Fio banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, Dunajská 1, 811 08 Bratislava

Email: forra@forra-cokolada.sk Telefónne číslo: +421911127570

zapísanou v Číslo živn.registra: 820-79845, okresný úrad Košice.

Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je 1) Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1, 2) Regionálna veterinárna a potravinová správa Košice, Hlinkova 1/c, 040 01 Košice.

Výrobná prevádzka (Rumunská 11, Košice 04001): schválená Regionálnym úradom verejného zdravotníctva so sídlom v Košiciach, č. rozhodnutia: 8611/20146/2023

  • 1 ROZSAH PLATNOSTI
  • 2. PREDMET ZMLUVY
  • 3 UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
  • 4 POUČENIE O PRÁVE NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
  • 5 DODANIE TOVARU
  • 6 PLATOBNÉ PROSTRIEDKY, SPLATNOSŤ, OMEŠKANIE A VÝHRADA VLASTNÍCTVA
  • 7 NÁROKY VYPLÝVAJÚCE Z VÁD TOVARU A REKLAMÁCIE
  • 8 NÁHRADA ŠKODY
  • 9 OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
  • 10 ĎALŠIE INFORMÁCIE
  • 11 ROZHODNÉ PRÁVO A SPORY
  • 12 OSTATNÉ

Zákaznícke centrum

Tel.: +421 948 001 330 (Po-Pia od 09:00 do 15:00)

E-mail: forra@forra-cokolada.sk

Kontaktná osoba: Matúš Forrai

  • 1 ROZSAH PLATNOSTI

1.Tieto VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s kúpnou zmluvou uzatvorenou na základe objednávky realizovanej prostredníctvom webových stránok www.forra-cokolada.sk (ďalej len „obchod“ alebo aj „web“), v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z.z., Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, kedy na jednej strane je spoločnosť Mgr. Zuzana Forraiová, Dénešova 55, Košice 04023 IČO: 50003186, DIČ: 1082059308, IČ DPH: SK1082059308, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice, Číslo živn.registra: 820-79845 (ďalej len „obchodník“) a na druhej strane je kupujúci, ktorým sa rozumie spotrebiteľ v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, čiže fyzická osoba, ktorá v súvislosti s kúpnou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „kupujúci“ alebo „spotrebiteľ“). Tieto VOP platia výhradne pre spotrebiteľa.

  1. Text VOP si môžete stiahnuť do svojho počítača alebo vytlačiť. Zároveň Vám ich zašleme v PDF verzii pri potvrdení prijatia objednávky.
  2. Odlišné dojednania od týchto VOP platia iba v prípade, ak sa k tomu výslovne písomne zaviažeme. V prípade rozporu medzi týmito VOP a akýmikoľvek inými podmienkami, na ktorých sme sa s Vami výslovne písomne dohodli, budú mať prednosť takéto iné podmienky.
  • 2 PREDMET ZMLUVY
  1. Predmetom zmluvy sú len položky tovarov a služieb (tovarov) výslovne uvedené v kúpnej zmluve – objednávke. Množstvo, vlastnosti, ceny, a ostatné údaje obsiahnuté na stránke obchodníka sú záväznými údajmi.
  2. Obchodník sa zaväzuje, že bude kupujúcemu dodávať:
  3. a) produkt bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh,
  4. b) produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky.
  5. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na internetovej stránke obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník, na základe ktorej obchodník dodá produkt prezentovaný na predmetnom obchode kupujúcemu (ďalej len “kúpna zmluva”) a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
  6. Užívateľský účet
  7. a) Na webe obchodníka si môžete založiť vlastný užívateľský účet, z ktorého si môžete tovar objednať. Účet ale nie je potrebný, nakúpiť u obchodníka aj bez neho. K účtu, prosíme, opatrujte svoje prístupové údaje. Informácie a dáta, ktoré do účtu vyplňujete, udržujte aktuálne.
  8. b) Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, občas potrebujeme vykonať údržbu alebo opravu systému. Za prípadné komplikácie sa ospravedlňujeme.
  9. Recenzie: Na webe alebo sociálnych sieťach môžete nájsť recenzie od našich zákazníkov. Informácie o tom, ako s recenziami pracujeme, nájdete tu.
  10. Práva a povinnosti kupujúceho
  11. a) Obchodník oboznámil kupujúceho o povinnosti zaplatiť kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou objednávky.
  12. b) Práva kupujúceho: Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
  13. Povinnosti kupujúceho:
  14. a) Zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu obchodníkovi v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného tovaru.
  15. b) Prevziať tovar, ktorý bol objednaný a dodaný.
  16. c) V dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
  17. d) V prípade, že kupujúci neprevezme objednaný tovar, je povinný uhradiť náklady spojené s balením, odoslaním a vrátením tovaru vo výške 10 EUR. Obchodník si vyhradzuje právo uplatniť náhradu škody, najmä pri tovare objednanom na špeciálnu zákazku. Ak zákazník požiada o opätovné doručenie, je povinný uhradiť náklady za prvé aj opätovné doručenie, vrátane nákladov na vrátenie tovaru.

Suma 10 EUR za neprevzatý tovar bude kupujúcemu vyúčtovaná prostredníctvom faktúry, ktorú je povinný uhradiť do 14 dní od jej doručenia na poskytnutú e-mailovú adresu alebo poštou. Platbu je možné vykonať bankovým prevodom na uvedený účet obchodníka alebo iným dohodnutým spôsobom.

  1. e) Pri tovare na objednávku má obchodník právo požadovať zálohu vo výške 50 % z ceny tovaru. Táto záloha je nevratná v prípade zrušenia objednávky. Zvyšok ceny musí byť uhradený vopred pred odoslaním tovaru.
  2. f) Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať jeho stav. V prípade zjavného poškodenia zásielky je potrebné spísať protokol s doručovateľom. Akékoľvek nezrovnalosti je kupujúci povinný nahlásiť predávajúcemu bezodkladne, inak môže byť reklamácia zamietnutá.

  • 3 UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

1.Predmetom zmluvy sú len položky tovarov a služieb (tovarov) výslovne uvedené v kúpnej zmluve – objednávke. Množstvo, vlastnosti, ceny, a ostatné údaje obsiahnuté na stránke obchodníka sú záväznými údajmi.

  1. Obchodník sa zaväzuje, že bude kupujúcim dodávať:
  2. a) produkt bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh,
  3. b) produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky.
  4. Objednávka, ktorú vykonáte kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“, sa považuje za záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“ zároveň súhlasíte s tým, aby bola – v prípade platného vzniku zmluvy vykonaná platba na náš účet obchodníka. Po uskutočnení objednávky Vám bude potvrdené, že nám bola objednávka doručená. Takto uskutočnená objednávka ani potvrdenie jej doručenia však ešte nepredstavujú prijatie Vášho návrhu z našej strany a uzatvorenie kúpnej zmluvy. Ku vzniku kúpnej zmluvy dochádza až prijatím Vašej objednávky postupom podľa nasledujúceho odseku. Nie sme povinní prijať Váš návrh.
  5. Objednávka tovaru je prijatá, ak potvrdíme prijatie objednávky zaslaním e-mailovej správy (akceptovanie objednávky). Faktúra bude zákazníkovi dodaná v elektronickej podobe až po doručení tovaru. 
  6. V prípade, ak odošlete objednávku tovaru za cenu zverejnenú na webe omylom v dôsledku chyby nášho interného informačného systému (napr. dôjde k násobeniu zľavy alebo k poskytnutiu vyššej zľavy ako je danej predanej akcii primerané), sme ako obchodník opravení odstúpiť od zmluvy aj po tom, čo obdržíte e-mailovú správu obsahujúcu akceptovanie objednávky. O tomto odstúpení od kúpnej zmluvy Vás budeme informovať bezodkladne po tom, čo sa o vyššie uvedenom dôvode na odstúpenie dozvieme, a to prostredníctvom e-mailu doručeného na adresu uvedenú vo Vašej objednávke. 
  7. Skutočný vzhľad doručeného tovaru nemusí vždy zodpovedať vyobrazeniu tovaru na webových stránkach, ktoré je iba ilustratívne. Najmä po obnove sortimentu tovaru zo strany výrobcu sa môžu vyskytnúť zmeny vo vzhľade a úprave tovaru.
  8. Ako obchodník v niektorých prípadoch poskytujeme kupujúcemu spoločne s dodaným tovarom aj ľubovoľný darček (môže ním byť aj vzorka tovaru, ktorú si vyberiete). Darovacia zmluva je v takom prípade uzatvorená prevzatím darčeka, avšak s rozväzovacou podmienkou a v prípade, že čo i len čiastočne odstúpite od kúpnej zmluvy, ste povinní nám tento darček spolu s predmetným tovarom vrátiť.
  9. Poskytnutie darčeka je z našej strany ako obchodníka dobrovoľné, a v prípade ak sa niektorý z darčekov stane nedostupným z dôvodu vyčerpania zásob alebo z iného dôvodu (a to aj v prípade, že tento darček bude uvedený na faktúre), sme ako obchodník oprávnení poskytnúť Vám akýkoľvek iný darček.
  10. Darčekové poukážky:ich platnosť je 12 mesiacov od dátumu vystavenia. Darčekovú poukážku je možné uplatniť okamžite. Hodnotu Darčekovej poukážky je nutné vyčerpať naraz v plnej výške. Nie je možné vymeniť alebo vrátiť za ňu peniaze. Nemožno ju rozdeliť do viacerých nákupov. Na jeden nákup možno využiť viac Darčekových poukážok. Číslo darčekovej poukážky je potrebné zadať v košíku obchodu.
  • 4 POUČENIE O PRÁVE NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Právo na odstúpenie od zmluvy

1.Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote14  dní.

  1. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa:
  2. a) keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar;
  3. b) pri čiastkových dodávkach keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný;
  4. c) pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí keď Vy alebo vami určená osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru.
  5. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Mgr. Zuzana Forraiová, Forra čokoláda, Dénešová 55, Košice 04023, tel. č.: 0911 127 570, e-mail: forra@forra-cokolada.sk
  6. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý uvádzame nižšie, jeho použitie však nie je povinné.
  7. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

Dôsledky odstúpenia od zmluvy

  1. V prípade odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva od počiatku ruší. Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. 
  2. S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
  3. Tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia kupujúceho, zašlite na adresu Mgr. Zuzana Forraiová, Forra čokoláda, Dénešová 55, Košice 04023. Lehota sa považuje za zachovanú, pokiaľ nám odošlete tovar späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Pre vrátenie tovaru prostredníctvom kuriéra nás prosím kontaktujte na telefónnom čísle 0911 127 570 alebo na e-mailovej adrese forra@forra-cokolada.sk. Náklady spojené s najlacnejším spôsobom vrátenia tovaru nesieme my – obchodník.  O prijatí tovaru a vrátení platieb Vás budeme informovať na poskytnutú e-mailovú adresu alebo telefónne číslo. Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný predávajúcemu s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, atď. Vratný list je súčasťou zásielky tovaru.
  4. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy len čiastočne, nemá nárok na vrátenie poštovného.
  5. Máte právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať spôsobom primeraným tomu, aby ste zistili povahu, vlastnosť a funkčnosť tovaru. Ako kupujúci zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s tovarom iným spôsobom  aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
  6. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa tohto článku VOP musia byť Produkty obchodníkovi vrátané nepoškodené, úplné, nespotrebované (a to ani čiastočne) a neopotrebované. Bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 15 dní od vrátenia tovarovobchodníkovi v obchodník vrátené produkty skontroluje, najmä za účelom zistenia, či vrátené produkty neboli vrátené poškodené, neúplné, spotrebované (čo i len čiastočne) alebo opotrebované. Ak pri kontrole podľa predchádzajúcej vety obchodník zistí, že vrátené produkty mu boli vrátené poškodené, neúplné, spotrebované (čo i len čiastočne) a/alebo opotrebované, vznikne mu voči kupujúcemu nárok na náhradu škody, ktorá mu vznikla v súvislosti s vrátením poškodených, neúplných, spotrebovaných (čo i len čiastočne) a/alebo opotrebovaných tovarov. Nárok na náhradu škody podľa predchádzajúcej vety je obchodník oprávnený jednostranne započítať voči nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
  7. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovarov zhotovených podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, alebo Tovarov určených osobitne pre daného kupujúceho, alebo tovarov, ktoré rýchlo podliehajú skaze alebo zníženiu akosti, alebo Tovarov uzavretých v ochrannom obale, ktoré nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorých ochranný obal bol po dodaní porušený, alebo tovarov, ktoré môžu byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešané s iným tovarom.
  8. V prípade, že kupujúci zakúpi tovar, ktorý je predávaný ako súčasť sady (balíka), nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy čiastočne, teda len v súvislosti s časťou sady. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné len vo vzťahu k celej sade ako celku.
  9. V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, a spolu s tovarom mu bol poskytnutý darček (napr. vzorka tovaru), platí, že darovacia zmluva bola uzatvorená s rozväzovacou podmienkou. To znamená, že akékoľvek odstúpenie od zmluvy, aj čiastočné, zaväzuje kupujúceho vrátiť darček obchodníkovi spolu s vráteným tovarom. Ak nie je možné darček v čase odstúpenia vrátiť (napríklad z dôvodu jeho spotrebovania alebo straty), je kupujúci povinný uhradiť obchodníkovi jeho hodnotu.
  • 5 DODANIE TOVARU

1.Tovar dodávame buď dodaním na adresu alebo odberné miestoalebo vyzdvihnutím na adrese Rumunská 11, Košice 04001, počas pracovných dní v čase od 08:00 – 15:00. Osobný odber platí len pri objednávkach vytvorených cez náš eshop, s platbou vopred. Vyzdvihnutie je možné len po predchádzajúcej dohode. Po pripísaní platby na účet vás budeme informovať, keď bude objednávka pripravená na vyzdvihnutie. Naše produkty posielame aj do zahraničia. Výška poštovného do iných krajín, ako sú uvedené v cenníku, bude upresnená po dohode.

  1. Nebezpečenstvo škody na tovare na Vás prechádza okamihom prevzatia tovaru.

Dodanie na adresu alebo odberné miesto

  1. Objednaný tovar zvykneme dodávať na adresu alebo odberné miesto štandardne v priebehu 1-3 pracovných dní.
  2. Dodacia lehota môže byť predĺžená, ak bude neskoršie dodanie spôsobené udalosťami majúcimi povahu vyššej moci alebo nezavinenými okolnosťami na našej strane alebo na strane dopravcu. O tejto skutočnosti Vás bez zbytočného odkladu upozorníme. 
  3. Ak nedodáme tovar v lehote do 30 dní od akceptácie objednávky, a pokiaľ sme sa s Vami výslovne nedohodli na neskoršom termíne dodania, máte právo od zmluvy odstúpiť vo vzťahu k nedodanému tovaru. Odstúpiť od zmluvy môžete aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty v prípade, ak sme odmietli tovar dodať, ďalej ak je včasné dodanie mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy alebo ak ste nás pred uzavretím zmluvy oboznámili, že včasné dodanie tovaru je mimoriadne dôležité.
  4. Pri prevzatí tovaru od dopravcu odporúčame tovar skontrolovať. Zjavne poškodenú alebo neúplnú zásielku môžete odmietnuť. V prípade, ak sa rozhodnete takúto zjavne poškodenú alebo neúplnú zásielku prevziať, odporúčame popísať všetky vady a poškodenia v preberacom protokole od dopravcu a vyhotoviť si fotodokumentáciu vád a poškodení. O vadách prevzatého tovaru nás následne informujte postupom stanoveným pre reklamáciu tovaru.
  5. Nenesieme žiadnu zodpovednosť za nesplnenie akejkoľvek povinnosti voči Vám, hoci aj čiastočné, ak bolo toto nesplnenie spôsobené okolnosťami vyššej moci alebo inými, z našej strany nezavinenými okolnosťami, vrátane epidemického alebo iného obdobného stavu, ktorým môže byť aj vyhlásená mimoriadna situácia, núdzový stav, výnimočný stav, vojnový stav alebo vojna.
  6. Za podmienok uvedených v predchádzajúcom bode sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy. Odstúpenie od kúpnej zmluvy Vám zašleme prostredníctvom elektronickej pošty na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, a to bez zbytočného odkladu potom, ako sa o dôvode na odstúpenie od kúpnej zmluvy dozvieme. 
  • 6 PLATOBNÉ PROSTRIEDKY, SPLATNOSŤ, OMEŠKANIE A VÝHRADA VLASTNÍCTVA
  1. Kupujúci má možnosť uhradiť platbu za tovar niekoľkými spôsobmi, a to prostredníctvom dobierky, prevodu alebo vkladu na účet predávajúceho, alebo pohodlne online cez platobnú bránu Shoptet pay.
  2. Pri prevzatí tovaru kupujúci uhrádza nielen cenu za samotný produkt, ale aj náklady na dopravu, prípadne poplatok za dobierku.
  3. Spôsoby dopravy

Kupujúci si volí spôsob dopravy podľa vlastných preferencií, a to buď prostredníctvom objednávkového formulára v e-shope, alebo prostredníctvom inej formy komunikácie s obchodníkom. Na výber sú nasledovné možnosti:

  1. Osobný odber– po predchádzajúcej dohode s prevádzkovateľom e-shopu.
  2. Doručenie kuriérom na adresu kupujúceho.
  3. Výdajné miesto PACKETA.

Náklady na dopravu budú vždy oznámené kupujúcemu pri overovaní objednávky. Obchodník má možnosť odporučiť lacnejší variant dopravy, ak je dostupný.

  1. Dodacie podmienky

Tovar je doručovaný prostredníctvom kuriérskej služby SPS alebo prostredníctvom siete PACKETA.com, v závislosti od preferencií kupujúceho. Štandardná dodacia lehota je od 48 do 72 hodín po uhradení objednávky. Počas vianočných sviatkov, v období od 1. novembra do 23. decembra, sa táto lehota môže predĺžiť o ďalších 72 hodín.

O expedícii tovaru je kupujúci informovaný emailom. Náklady na poštovné a balné sa určujú podľa hmotnosti objednaného tovaru.


  • 7 NÁROKY VYPLÝVAJÚCE Z VÁD TOVARU A REKLAMÁCIE
  1. Za vady tovaru zodpovedáme v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka. Zodpovedáme za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak sa vada prejaví do uplynutia dvoch rokov od dodania veci, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.Kupujúci má právo uplatniť si u obchodníka záruku len na produkt, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka.
  2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má dodaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim. Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola s kupujúcim dohodnutá nižšia cena. Pri použitých tovaroch nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Obchodník ďalej nezodpovedá najmä za vady tovaru spôsobené kupujúcim a/alebo inými osobami a/alebo skutočnosťami na strane kupujúceho (napr. nesprávnym skladovaním, údržbou alebo iným používaním Tovaru Kupujúcim).
  3. Ak nejdeo tovar, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o použitý tovar, obchodník zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov, a ak ide o použitý Produkt, záručná doba je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.
  4. Ak ide o tovar, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o tovar, ktorého osobitná povaha a/alebo vlastnosti neumožňujú dĺžku záručnej doby v rozsahu podľa týchto VOP, záručná doba trvá a neskončí sa pred uplynutím lehoty (napr. doba exspirácie, doba minimálnej trvanlivosti atď.) vyznačenej na tovare, jeho obale alebo návode, ktorý je k nemu pripojený.
  5. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo požadovať, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená, a obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 30 dní odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnýtovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  6. Ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Tie isté práva má kupujúci v prípade, ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
  7. Ak tovar predávaný za nižšiu cenu (pre vadu, pre ktorú bola s kupujúcim dohodnutá nižšia cena tovaru) alebo použitý Produkt má vadu, za ktorú obchodník zodpovedá, Kupujúci má namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.
  8. Reklamácia tovarov sa uplatňuje u obchodníka. Reklamáciu tovarov možno uplatniť písomne, doručením písomnej reklamácie (napríklad reklamačného formulára) obchodníkovi na adresu Mgr. Zuzana Forraiová, Forra čokoláda, Dénešová 55, Košice 04023 alebo elektronicky, doručením e-mailovej reklamácie na e-mailovú adresu obchodníka forra@forra-cokolada.sk, a to v rámci záručnej doby. Spolu s doručením reklamácie (reklamačného formulára) obchodníkovi alebo bez zbytočného odkladu po jej doručení obchodníkovi, vždy však ešte v rámci záručnej doby, je Kupujúci povinný obchodníkovi doručiť aj reklamáciou reklamované Produkty. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy bola obchodníkovi doručená reklamácia.
  9. V rámci reklamácie (reklamačného formulára) je okrem iného potrebné uviesť reklamovanú vadu tovaru a kupujúcim preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava tovaru, výmena tovaru alebo jeho súčasti, odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie kúpnej ceny tovaru, poskytnutie primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru). 
  10. Bezodkladne po vytknutí vady Vám poskytneme písomné potvrdenie o vytknutí vady, v ktorom uvedieme lehotu, v ktorej vadu odstránime.
  11. Reklamáciu sa budeme snažiť vybaviť čo najskôr, najneskôr však do 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôžeme ovplyvniť.
  12. Ak odmietneme zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia Vám oznámime písomne. V prípade, že znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom  vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukážete našu zodpovednosť za vadu, môžete reklamáciu znova uplatniť. Znova uplatnenú reklamáciu nemôžeme odmietnuť.
  • 8 NÁHRADA ŠKODY

Náhrada škody v dôsledku porušenia povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu sa riadi platnými predpismi. To platí aj ohľadne zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom. Dodržujte všetky pokyny uvedené na obale a v príbalových letákoch. V prípade použitia alebo manipulácie v rozpore s týmito pokyny môžete stratiť právo na náhradu škody.

  • 9 OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Spracúvame Vaše osobné údaje nevyhnutné pre realizáciu obchodu. Naše Vyhlásenie o ochrane osobných údajov je dostupné na tomto odkaze: https://www.forra-cokolada.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/

  • 10 ĎALŠIE INFORMÁCIE

Našim zákazníkom poskytujeme rôzne zľavy a darčekové či iné poukážky. Ich použitie sa riadi pravidlami, o ktorých zákazníka v každom jednotlivom prípade informujeme. Ak nie je stanovené inak, možno každú zľavu či darčekovú poukážku použiť iba jednorazovo a na jeden nákup možno použiť len jednu poukážku toho istého druhu. Ak nie je stanovené inak, nemožno darčekovú poukážku a zavový kupón na tovar vzájomne kombinovať. V prípade, že je hodnota darčekovej poukážky vyššia, než je hodnota celého nákupu, rozdiel sa na novú poukážku neprevádza a nevyčerpaná suma sa spätne neprepláca.

V súvislosti s uskutočneným nákupom vám môže byť zaslaný treťou stranou hodnotiaci dotazník. Môžete sa tak podeliť o svoje skúsenosti s nákupom a tovarom s ostatnými. Budeme veľmi radi, ak dotazník vyplníte.

  • 11 ROZHODNÉ PRÁVO A SPORY
  1. Všetky dojednania vyplývajúce z týchto VOP alebo v súvislosti s nimi sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, s vylúčením Viedenského dohovoru o medzinárodnej kúpe tovaru.
  2. Snažíme sa riešiť všetky spory na základe vzájomnej dohody. Všetky spory vzniknuté z dojednaní vyplývajúcich z týchto VOP alebo v súvislosti s nimi prejednajú príslušné súdy Slovenskej republiky.
  3. Ako spotrebiteľ máte právo na alternatívne riešenie sporu prostredníctvom subjektov alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa vlastného výberu. Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby uvedené v zozname subjektov ARS Ministerstva hospodárstva SR: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Požiadavky na začatie alternatívneho riešenia sporov sú obsiahnuté v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

  1. Môžete taktiež využiť platformu pre riešenie sporov online, zriadenú Európskou komisiou, ktorá je dostupná na:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

O podmienkach alternatívneho riešenia sporov a platforme na riešenie sporov online sa môžete informovať aj na: 

http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

  1. Podliehame dohľadu nasledujúcich orgánov: (a) v oblasti živnostenského podnikania zo strany príslušného živnostenského úradu, (b) v oblasti ochrany spotrebiteľa zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie (Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava), (c) v oblasti ochrany osobných údajov zo strany Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
  • 12 OSTATNÉ
  1. Kúpna zmluva sa uzatvára za využitia prostriedkov elektronickej komunikácie, v slovenskom jazyku.
  2. Pred dokončením objednávky v priebehu jednotlivých technických krokov vedúcich k uzatvoreniu zmluvy máte možnosť opraviť chyby vzniknuté počas zadávania údajov.
  3. Vyhradzujeme si právo na zmenu týchto VOP. Táto skutočnosť nemá žiaden vplyv na existujúce objednávky, na ktoré sa uplatnia VOP v znení platnom a účinnom ku dňu uskutočnenia objednávky.
  4. Ak je oddeliteľné ustanovenie týchto VOP neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné, alebo sa takým stane, nemá to vplyv na platnosť, účinnosť alebo vynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto VOP.